اعجاز های علمیدسته بندی نشدهنوار لغزنده
موضوعات داغ

کلیپ اعجاز علمی قرآن در پوست انسان (تحقیقات جدید) + لینک دانلود

 

دانلود کلیپ پوست

پوست انسان در قرآن (این مقاله آپدیت می شود)

 

پوست به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای بدن و به عنوان نخستین سد دفاعی بدن به طور مستقیم تحت تأثیر اعصاب و روان قرار دارد و در صورت وارد شدن درد نیز اعصاب و روان را متقابلا تحت تأثیر قرار می‌دهد مثلا در یک مقاله علمی در مورد پوست نوشته شده است:

متخصصین پوست و روانپزشکان بر ارتباطی که بین ظاهر ما و احساسات درونی ما وجود دارد واقفند. مطالعات نشان داده است که پوست انعکاس خوبی از استرس‌های درونی است.

– استرس می‌تواند رشد، تقسیم و تمایز سلول‌های جدید را در پوست کاهش دهد به علاوه مانع خون‌رسانی مناسب به پوست شود. در نتیجه بازسازی سلول‌ها و پاکسازی رادیکارهای آزاد از سطح آنها دچار اختلال شده و باعث تسریع فرآیند پیری و رنگ پریدگی پوست ما گردد.

در سوره الزمر آیه ۲۳ نوشته آمده است:

«اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ کِتَابًا مُّتَشَابِهًا مَّثَانِیَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِینُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ ذَلِکَ هُدَى اللَّهِ یَهْدِی بِهِ مَنْ یَشَاءُ وَمَن یُضْلِلْ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ: خدا زیباترین سخن را [به صورت] کتابى متشابه متضمن وعد و وعید نازل کرده است آنان که از پروردگارشان مى‏‌هراسند پوست بدنشان از آن به لرزه مى‏‌افتد سپس پوستشان و دلشان به یاد خدا نرم مى‏‌گردد این است هدایت‏ خدا هر که را بخواهد به آن راه نماید و هر که را خدا گمراه کند او را راهبرى نیست»

خداوند در این آیه دقیقا به مسأله ارتباط مستقیم اعصاب و روان انسان و سیستم عصبی به پوست انسان اشاره می‌کند و نوشته است که در صورت استرس پوست انسان نیز از سیستم عصبی تأثیر خواهد گرفت و به لرزه می‌افتد، سپس در حالتی که انسان آرام شد پوست انسان نیز به واسطه سیستم عصبی آرام‌تر خواهد شد.

همچنین موضوع دیگری که در مورد پوست انسان از لحاظ پزشکی تأیید شده، این است که وقتی پوست انسان به طور کامل می‌سوزد، به دلیل از بین رفتن سیستم اعصبی در آن ناحیه احساس سوزش و درد نیز نمی‌کند.

در سوره نساء آیه ۵۶ نیز به این موضوع به طور سربسته اشاره شده است:

«إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِآیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُواْ الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَزِیزًا حَکِیمًا: به زودى کسانى را که به آیات ما کفر ورزیده‌‏اند در آتشى [سوزان] درآوریم که هر چه پوستشان بریان گردد پوست‌هاى دیگرى بر جایش نهیم تا عذاب را بچشند آرى خداوند تواناى حکیم است»

در این آیه آمده است که پوست کافران برای رنج و عذاب بعد از سوختن دوباره جایگزین خواهد شد؛ زیرا بعد از یک بار سوختن فرد دردی را احساس نمی‌کند. قرآن کریم در ۱۴۰۰ سال قبل که علم پزشکی مانند امروز پیشرفته نبود به مسأله تاثیر اعصاب و روان بر پوست و نبود اعصاب گرمایی در آن اشاره کرده است.

 

ارجاع علمی به سمینار «اعجاز قرآن در پوست انسان» در الازهر
برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن